Pasaulio turizmo organizacijos duomenimis, konferencijų turizmas yra sparčiausiai auganti turizmo šaka. Nepaisant to, Lietuvos rinkoje ne vienerius metus tvyrojo situacija, kai ir lietuviams, ir užsieniečiams, norintiems rasti tinkamą salę renginiui, ypač jei jis didesnis nei šimto žmonių, reikėdavo sugaišti savaitę ar daugiau. Inovatyvaus e. projekto salerenginiui.lt kūrėja klaipedietė Giedrė Jokūbavičienė (34) įrodo, jog šis procesas gali būti sutrumpintas iki kelių minučių, o konkretus poreikis verslo ar asmeninei erdvei –  patenkintas tą pačią dieną. Poreikis rinkoje paskatino imtis idėjos Didelių salių poreikis ypač suaktyvėjo tuomet, kai šalis rengėsi tarptautiniams renginiams – Lietuvos pirmininkavimui ES ir „Vilnius kultūros sostinė“. Salių nuomos ekspertai patikina, kad iki šiol nuomos poreikis nesumažėjęs, nes verslo renginius Lietuvoje aktyviai organizuoja ne tik lietuviai. „Atsižvelgdami į tarptautines tendencijas ir situaciją salių nuomos versle, nutarėme optimizuoti salių paieškos procesą ir sutrumpinti kelią nuo minties, jog reikia konkrečios erdvės renginiui, iki jos radimo, apjungdami į vieną sistemą per 500 konferencijų salių visoje Lietuvoje“, – idėją pristato pirmosios Lietuvoje e-platformos salerenginiui.lt idėjos autorė Giedrė Jokūbavičienė. „Kūriau tokį produktą, kuris sumažintų kliento rūpesčius, taupytų jo laiką ir pinigus. Juk viešbučiams ir salių tiekėjams internetinė platforma – tai naujas ir unikalus pardavimų kanalas“ G. Jokūbavičienė Ekonomikos ir informacijos visuomenės studijas Vilniaus universitete baigusi jauna moteris daug metų dirbo viešbučių sektoriuje. Būtent šis darbas leido suprasti, kad tiems, kurie ieško vietos renginiams, tenka didelis krūvis, stresas, laiko gaišimas. Anot projekto kūrėjos, ypač rudens metu, kai vyksta daug konferencijų, seminarų, mokymų, salių užimtumas kone 100 proc., todėl rasti tinkamą erdvę pagal reikalavimus ir biudžetą – varginantis ir ilgas darbas. „Mintis imtis salerenginiui.lt gimė prieš keletą metų, tačiau neturėjau laiko giliau išanalizuoti ir paskaičiuoti, ar pakankamas rinkos poreikis, kad apsimokėtų kurti verslą. Tam nebuvo laiko dėl atsakingo darbo, kurį dirbau. Prieš pusantrų metų nusprendžiau šią įdėją arba įgyvendinti „dabar“, arba iš galvos ir iš širdies mesti į šiukšlių dėžę visiems laikams. Nuėjau į „Verslią Lietuvą“, pristačiau projektą ir paprašiau, kad stipriai sukritikuotų. Idėją pristatyti pradėjau nuo jos silpnųjų pusių ir verslo rizikos. „Versli Lietuva“ mane labai palaikė, suteikė nemokamų konsultacijų, nukreipė pas verslo angelą. Pastarasis irgi išnarstė verslo idėją iki kaulelio, gavau tiek daug pragmatiškos kritikos, kad buvo momentų, kai maniau, kad nerti į šį verslą – ne man. Tačiau dabar aš jam esu labai dėkinga už teisingus klausimus ir didžiulį norą padėti, o sau už tai, kad vis dėlto nebijojau rizikuoti“, – nelengvą pradžią prisimena 34 metų moteris. Gerai išdirbta paieškos sistema padeda sukurti pranašumą Anot kūrėjos, tai gerokai sujudino visą salių nuomos verslą Lietuvoje, nes viešbučiai, norėdami pritraukti klientų, turi konkuruoti savo kaina. Kai salių nuomos verslas įgauna patį didžiausią pagreitį, konkurencija itin paaštrėja, tačiau tai suteikia galimybę potencialiam klientui išsirinkti patį geriausią pasiūlymą pagal pasirinktus kriterijus vos per kelias minutes. Inovatyvos platformos teikiamą naudą įvardija ne tik salių valdytojai, bet ir sistema jau spėję pasinaudoti masinių renginių organizatoriai. Tarptautinės aplinkos dizaino konferencijos „Garden Style“ organizatorė Lina Liubertaitė patikina, kad tokio e-įrankio atsiradimas leidžia verslo klientams ne tik sutaupyti pinigų, bet ir labai daug laiko. „Gausi duomenų bazė ir geras sistemos funkcionalumas leido per kelias minutes išsigryninti, kokios salės renginiui reikia, todėl užakyti paslaugas užtruko kelias minutes – taigi tą pačią dieną buvo aišku, kur rengsime konferenciją. Daugiausiai imponuoja tai, kad naudojantis sistema, eliminuojamas poreikis skambinti į kelis viešbučius, laukti atsakymų ir pasiūlymų, o svarbiausia – tai nieko nekainuoja“, – analizuoja L. Liubertaitė. „Neringos“ viešbučio atstovas Ruslan Bikmurzin pabrėžia, jog naujoji platforma yra dar vienas šiuolaikiškas pardavimų didinimo kanalas. „Per trumpą laiką pavyko gauti nemažai įdomių užklausų, surengėme per penkis didelius renginius, kuriuose dalyvavo kone pusė tūkstančio žmonių“, – patirtimi dalijasi R. Bikmurzin. Svarbu ištirti gerai rinką Prieš kurdama šį verslą, Giedrė Jokūbavičienė atliko rinkos analizę dviem kryptimis – kliento ir tiekėjo. Jai prireikė apklausti nemažai įmonių, kurios užsiima mokymais, konferencijomis, renginiais, koks jų kelias nuo idėjos iki salės užsakymo, su kokiais sunkumais susiduria, kur yra „skausmingiausios“ vietos, įsivertinti riziką. „Kūriau tokį produktą, kuris sumažintų kliento rūpesčius, taupytų jo laiką ir pinigus. Juk viešbučiams ir salių tiekėjams internetinė platforma – tai naujas ir unikalus pardavimų kanalas. Gyvename tokiu metu, kai pirkėjai ir pardavėjai vis dažniau susitinka internete, o internetiniai pardavimai auga geometrine progresija, nes pirkti internetu patogu ir paprasta. Įgyvendinti projektą užtruko apie pusę metų, tačiau šiandien galiu džiaugtis, jog jis auga ir jo poreikis salių nuomos verslui yra akivaizdus“, – apibendrina startuolio kūrėja. Netolimoje ateityje sistema bus pristatyta Latvijos ir Estijos rinkoms, o šiuo metu aktyviai vyksta bendradarbiavimas su iš Norvegijos atvykstančiomis ir čia, Lietuvoje, savo verslo renginius organizuojančiomis įmonėmis.  
Žydrė Dargužytė, BZN start
Pilną straipsnį rasite čia: http://www.bznstart.lt/verslas/verslo-ideja/2530/Verslo-idejai-igyvendinti-padejo-kritika